Asset Publisher Asset Publisher

Kampania telewizyjna i internetowa

W ramach projektu wyprodukowaliśmy i wyemitowaliśmy programy dedykowane konkretnym grupom odbiorców.

Pierwszym cyklem był program popularnonaukowy. We współpracy z regionalnym oddziałem TVP3 stworzyliśmy trzy odcinki opisujące zagadnienia o szeroko pojętej tematyce ekologicznej. Programy zawierają wypowiedzi wielu autorytetów z dziedziny leśnictwa i ekologii. Pierwszy z odcinków omawiał temat zrównoważonego rozwoju i roli lasów w osiąganiu celów FAO:

Cała playlista dostępna jest tutaj. Zrealizowano również felieton o drewnie, a także cykl spotów edukacyjnych.

Drugi cykl to mini serial fabularyzowany nagrany we współpracy z Wielkopolską Telewizją Kablową. Celem produkcji dwunastu odcinków tej serii było przybliżenie nastolatkom idei trwale zrównoważonej gospodarki leśnej. Pierwszy z odcinków poruszał temat czy las jest dla wszystkich, czy tylko dla wybrańców i co można w nim robić:

Cała playlista dostępna jest tutaj.

Oprócz wspomnianej serii zrealizowano również 4 vlogi poświęcone m. in. tematyce drewna i wody.

Wszystkie nasze produkcje zostały wydane w dwóch wersjach. W jednej zostały zaopatrzone w tłumaczenia w postaci napisów/tłumacza dla osób niesłyszących. W drugiej nagrana została audiodeskrypcja, dająca możliwość korzystania z materiałów osobom niewidomym i niedowidzącym.

Serdecznie zapraszamy do zasubskrybowania naszego kanału na YouTube oraz śledzenia naszych aktywności na Facebooku — znajdą tam Państwo dużo więcej materiałów filmowych.

 


Kampania billboardowa

Przez 18 miesięcy leśnicy z Obornik mówili: „Lasy robią klimat!”. W ramach kampanii można było zobaczyć m. in. cykl billboardów, które pojawiły się w Obornikach i pod Szamotułami przy drodze krajowej nr 11 oraz wojewódzkich 178 i 185. Na pierwszym billboardzie zachęcaliśmy by poczuć #rodzinnyklimat. A najlepiej można to zrobić po prostu … w lesie. Warto dostrzec jak olbrzymie znaczenie mają wspólne, rodzinne spacery do lasu. To nie to samo co wędrówka po parku czy miejskimi uliczkami. Kontakt z przyrodą poprawia nasze samopoczucie, łagodzi wszelkie napięcia i stresy i wzmacnia więzi rodzinne. Lasem można się po prostu zachwycić. Kolejne z billboardów zwracały uwagę na różne kwestie związane ze zrównoważonym użytkowaniem zasobów naturalnych. Wszystko po to, żebyśmy wspólnie zmieniali sposób myślenia i jeszcze bardziej dbali o środowisko w którym żyjemy. I w skali gminy i w skali świata.


Zadanie 2 - Kampania edukacyjna

Realizacja projektu służyła przede wszystkim podniesieniu świadomości o zrównoważonym użytkowaniu zasobów naturalnych wśród odbiorców kampanii. Podniesiony został poziom wiedzy o gospodarce leśnej, wodnej i energetycznej, o tym jakie cele stoją przed każdym z nas, aby odwrócić trend totalnej dewastacji środowiska naturalnego.

Kampania miała na celu zobrazować także zastosowanie drewna i uwarunkowania jego produkcji oraz czy można z niego zrezygnować tkwiąc w przekonaniu, że lasy nie powinny pełnić funkcji produkcji drewna. Pokazano w jaki sposób las kształtuje człowieka na poszczególnych etapach życia, jak ważny jest kontakt z przyrodą w rozwoju młodego człowieka i jak należy wzmacniać poczucie odpowiedzialności za środowisko naturalne na kolejnych etapach życia. Realizacja projektu pozwoliła także istotnie zwiększyć dostępność do informacji o zrównoważonej gospodarce leśnej dla osób niepełnosprawnych.

Odbiorcami projektu były przede wszystkim dzieci i młodzież wszystkich etapów kształcenia, studenci i dorośli (w tym uczestnicy Uniwersytetu Trzeciego Wieku), społeczność lokalna w zasięgu powiatu obornickiego i województwa wielkopolskiego (wybrane lokalizacje), osoby niepełnosprawne z dysfunkcją wzroku, słuchu i ruchową.

 

W RAMACH KAMPANII ZREALIZOWANO:

- opracowano i wydano dwie publikacje poświęcone zagadnieniom o drewnie i środowisku leśnym, jedną w formie bajki dla dzieci, drugą w formie książki z zadaniami dla całej rodziny,

- wykonano tłumaczenie wspomnianych publikacji na alfabet Braille’a,

- przygotowano dwa audiobooki w formacie dźwiękowym z w zakresie merytorycznym kampanii – „Rok leśniczego” Jarosława Szałaty oraz „Czy żubry ziewją” Wojciecha Sobocińskiego,

- kampanię telewizyjną TVP3 i WTK, które objęły m.in. programy popularnonaukowe, mini-serial edukacyjny, spoty reklamowe, felieton o drewnie,

- kampanię w mediach społecznościowych nt. treści merytorycznych kampanii (YouTube, FB, Instagram, itp.),

- audycje i spoty radiowe,

- tłumaczenie migowe + napisy do cyklu programów emitowanych przez Lasy Państwowe - Oblicza Lasów,

- kampanię billboard’ową na trzech nośnikach na terenie Nadleśnictwa Oborniki – przy drodze Wojewódzkiej 178, przy drodze krajowej 11 oraz przy drodze wojewódzkiej 185,

- kampanię uzupełniającą w wybranych miejscach województwa wielkopolskiego służącą zwiększeniu zasięgu oddziaływania projektu - spotkania z młodzieżą ze szkół średnich, studentami, przedsiębiorcami i dorosłymi z Uniwersytetu Trzeciego Wieku,

- przygotowano roll-up’y oraz banery służące promocji projektu podczas zajęć edukacyjnych.